Herfst, pas je themadagen aan

Op pagina 38 kan je nalezen:

Je haalbare planning is gebaseerd op themadagen. (...) Hoe gaat het in zijn werk?  Simpel. Denk aan de maaltijden die je regelmatig eet en die gezond zijn (of die je gezonder kan maken) en link die aan een bepaalde dag. (...) Door het algemeen te benoemen ben je flexibel genoeg om je aan te passen aan dat wat je op dat moment in de koelkast hebt. 

Pas aan wanneer nodig

 

Zowat elke verandering in het leven heeft impact op hoe en wat je eet. Niet alleen verandering van werk, je zoontje die naar school gaat, ook simpelweg seizoensverandering beïnvloedt je eetritme.

Hoe zien jouw themadagen eruit in de herfst?

  • In de herfst veranderen de groenten. De wintergroenten komen eraan, denk aan pompoen, kolen, spruitjes.

  • Omdat het kouder wordt, heb je meer nood aan warm eten, denk aan verwarmende kruiden en warme gerechten als soep, eenpansgerechten en ovenschalen.

  • Je blijft meer binnen, hoe verwen je jezelf zonder in ongezonde gewoontes terug te vallen? Haal een lekkere thee in huis, zwarte chocolade of drink een kop warme melk.

Nu is het aan jou

Door bewust je themadagen te benoemen help je jezelf in een vlotte overgang naar de herfst.

  1. Denk eerst wat je wil veranderen: welk soort gerechten zullen wijken? Verandert die tomaat-mozarella lunch in soep?

  2. Anticipeer daarna op mogelijke uitdagingen. Sofa-snacken komt vaker voor in de winter-cocooning. Lees hier meer over op pagina 77. Door vooraf te bedenken waar het kan mislopen, open je de deur naar oplossingen. Bedenk alternatieven en vooral: blijf jezelf verwennen. Schrappen is geen optie: kies steeds iets ter vervanging, zodat je niet met een 'gat' achterblijft. Onthoud: alles wat we doen, doen we met een reden. 

©2018 by VROUWENGELUK

  • Facebook Vrouwengeluk
  • Instagram Vrouwengeluk