FAQ over je georganiseerde actieboekje

Het georganiseerde actieboekje helpt je omgaan met de chaos in je hoofd.

Deze techniek verzamelt alle to do's op één plaats, waardoor je hoofd rust krijgt (zie hoofdstuk 20).

 

Ik kreeg er al enkele vragen over, en kan je zeggen: er is geen verkeerde manier om dit te doen. Onderstaande antwoorden helpen je verduidelijken:

Hoe ziet het eruit? 

Bovenstaande foto's zijn de weergave van mijn eigen boekje.

De categorieën die ik gebruik zijn bellen, wacht op, at home, onderweg, aan de PC. Je kan zelf eigen categorieën toevoegen.

 

Welk boekje is het best?

Ook hier is de vraag: wat werkt voor jou? Ik ben voorstander van handtasformaat zodat je het gemakkelijk bij de hand hebt. net als je telefoon is gebruiksgemak alles.

Hoe werk ik met dit boekje? 

Zichtbaarheid is de sleutel. Wat je ziet dat gebruik je. Vandaar dat het boekje in de handtas goed werkt: omdat je het gemakkelijk dagelijks ter hand neemt en schrapt en bijvult. Het moment waarop kies je zelf. Dat kan heel spontaan zijn of je kan er een ritme in bouwen: bijvoorbeeld een momentje 's avonds, na je lunchpauze of voor je aan je dag begint. Doe wat werkt voor jou.

Integreer ik mijn werk hierin?

Dat hangt ervan af. Je kan voor je job een apart boekje voorzien, die je dan op je werk laat. Of misschien heb je daar voor je job geen nood aan omdat er al andere tools beschikbaar zijn. Voel wat klopt. Vaak is het goed om te beginnen met je privé en - eens je voelt hoe het werkt voor je - verder uit te breiden naar werk.

Hoe lang gebruik je dit boekje?

Zelf helpt het me enorm en ik gebruik dit principe al jaren. Zelf maak ik jaarlijks een nieuw boekje, kwestie van het overzicht te behouden. Sommige acties zijn na een jaar niet meer belangrijk en dan is het fijn om met een schone lei te starten.

Nog vragen? Ik hoor het graag. Post het in de Facebook groep of mail me.

©2018 by VROUWENGELUK

  • Facebook Vrouwengeluk
  • Instagram Vrouwengeluk